Prikaz rezultata 1 do 8 od 8

Tema: [FAQ] Najčešća pitanja o igri

  1. #1
    Deviant
    Gost

    Uobičajeno [FAQ] Najčešća pitanja o igri

    napravljeni update će neko vrijeme biti posebno istaknut (boldan u plavu boju) kako bi se korisnici koji su vec prije citali FAQ mogli lakse snaci

    Uvod
    - Što je Travian?
    - Što je cilj igre?
    - Koliko je vremena potrebno izdvojiti za igranje ove igre?
    - Koja je razlika između plemena (Rimljana, Gala i Teutonaca) ?
    - Koje pleme da izaberem?

    Početak igre
    - Registrirao/la sam se, što sad?
    - Što je potrošnja žita?
    - Koji je maksimalna razina resursa?
    - Što je to "Glavni grad"?
    - Kako mogu rušiti zgrade?
    - Mogu li me ostali igrači napasti?
    - Da li ja mogu napadati?
    - Što je to "populacija"?

    Građevine
    - Koja je funkcija pojedinih zgrada?
    - Što je to Skrovište resursa (eng. - Cranny), i koja mu je svrha?
    - Općenito o Rezidenciji i Dvorcu (razlike, sličnosti)
    - Uloga Rezidencije/Dvorca u obrani
    - Kako mogu slati resurse iz jednog grada u drugi?(info o Tržnici)
    - Koja je svrha Zida? Jel on spriječava krađu resursa?
    - Kako je najefikasnije graditi rudnike? Izgraditi prvo jedan na maksimalnu razinu, pa onda ostale, ili je bolje ravnomjerno graditi?

    Heroji
    - Tko su Heroji??
    - Kako regrutirati Heroja?
    - Heroj kao pojačanje drugom naselju
    - Koliko Heroja mogu imati?
    - Koja vrsta jedinica je najbolja za heroja?

    Oaze
    - Što su to oaze?
    - Koja je svrha oaza?
    - Koje vrste oaza postoje?
    - Koliko oaza može zauzeti jedan grad?
    - Kako osvojiti oazu?
    - Može li se sa Herojem koji je istreniran u jednom naselju osvojiti oaza za drugo naselje?
    - Da li je moguće zauzeti oazu koju već posjeduje neki drugi igrač?

    Jedinice
    - Gdje treniram jedinice?
    - Koje vrste jedinica postoje?
    - Koje vrste napada i obrane postoje?
    - Kada hoću poslati vojsku na neko selo, mogu izabrati 3 opcije: Pojačanje, Napad: Normalan i Napad: Pljačka. U čemu je razlika?
    - Da li u Travianu postoji špijunaža, i koje se jedinice koriste za to?
    - Kada šaljem jedinice u pljačku, kako mogu znati koliko one resursa mogu nositi?
    - Čuo sam za termin "Lažni napad" ali mi nije jasno šta to znači?
    - Kada pošaljem vojnike u napad - mogu li ih opozvati? Vratiti nazad prije udara?
    - Koliko najmanje jedinica može napadati jedan grad?
    - Koliko napada je moguće poslati u isto vrijeme?
    - Koliko me puta u toku dana može napasti jedan te isti igrač?
    - Jel postoji neki program, ili nešto.. što može predvidjeti ishod borbe prije nego se ona desi, ako se zna broj jedinica koji učestvuje u borbi?
    -Što su izvidnici?
    Generalno
    - Klikajući naokolo, nabasao sam na pravo čudnu Napuštenu dolinu. Imala je 15 žitnih farmi. U čemu je tu caka?
    - Što se događa sa osvojenim naseljem?
    - Što raditi kada ne mogu biti online tako često, a imam solidnu vojsku koju ne želim izgubiti?
    - Kome se mogu obratiti u slučaju kršenja pravila igre, ili uvreda od strane drugih igrača?
    - Kako se mogu pridružiti nekom Savezu, i koje su prednosti toga?
    - Kako radi Statistika, koliko se često mijenja u toku dana?
    - Isplati li se da prije napada na moj grad, započnem izgradnju najskuplje zgrade kako bih spasio resurse, a poslije napada prekinem izgradnju tako da mi se resursi vrate?
    - Postoji li neki određeni omjer prilikom trgovine resursima ili je to ostavljeno proizvoljno, na izbor igraču?
    - Što je NPC trgovina, i kako radi?
    - Postoji li opcija da se pošalje jedna poruka svim članovima saveza, nešto kao kružna poruka u OGame?




    Preuzeto sa forum.travian.ba - autor: Fuke. Prilagođeno hrv. jeziku.
    Ostavljam prostor za eventualni update - sve prijedloge dopune ili ispravke saljite meni na pp.
    Uređeno od strane The Unforgiven (19.06.10 um 15:51 Uhr)

  2. #2
    Deviant
    Gost

    Uobičajeno Uvod

    - Što je Travian?
    Travian je strateška igra koju igrate u svom internet browseru (Internet Explorer, Mozzilla Firefox i dr). Ostali igrači koje susrećete su stvarni ljudi koji igraju igru, baš kao i vi.

    - Što je cilj igre?
    U biti, cilj svake igre je da se zabavite. Ali u Travianu postoji više načina za to, koji u potpunosti zavise od vas. Kako razvijate naselje, postajete sve jači i igra vam daje više opcija. Možete se udružiti sa prijateljima, i osnovati savez, voditi ratove sa drugim savezima ili možda sklopiti "pakt o nenapadanju". Rušenje građevina i zauzimanje neprijateljskih gradova je sasvim moguće u ovoj igri, tako da je zabava zagarantirana.

    - Koliko je vremena potrebno izdvojiti za igranje ove igre?
    Odmah da napomenem, Travian oduzima strašno puno vremena i ne preporučuje se ljudima koji ne mogu doći na internet najmanje svaka 2 sata. Za ljude koji hoće dobar plasman (prvih 20 pozicija), preporučuje se da su online non-stop, što je naročito bitno u ranim fazama igre.

    - Koja je razlika između plemena (Rimljana, Teutonaca i Gala) ?
    Vrlo često pitanje, zato dobro slušaj! ^^
    Ljudi se često pitaju: "Koje je od 3 plemena najbolja?". Odgovor je Teutonci.. Šalim se, odgovor je da nema najbolje nacije, već su sve tri izbalansirane i prilagođene određenim stilovima igre. Umjesto toga, pitaj se koji stil igre tebi najviše odgovara, napadački, obrambeni ili nešto između (hibrid).

    Rimljani

    Osobine

    - Mogu podizati ili nadogrđivati građevinu i resursno polje istovremeno
    - Veliki bonus obrane od strane zidova
    - Trgovci mogu nositi 500 resursa (brzina: 16 polja/sat)
    - Veoma moćna pješadija, prosječna konjica
    - Razvijanje je skupo i uzima mnogo vremena

    Izmedju ofenzive Teutonca i defenzive Gala, nalaze se Rimljani, daju mogućnost specijalizacije za sve tipove igre.

    Gali

    Osobine

    - Bonus brzine: Najbrže jedinice u igri
    - Prosječan obrambeni bonus zbog drvenog zida
    - Skrovište resursa je dvostruko veliko
    - Trgovci mogu nositi 750 resursa (brzina: 24 polja/sat)
    - Skuplje ratne sprave
    - Jeftini Naseljenici

    Gali imaju najbolju obranu, i preporučuju se igračima koji više vole razvijati svoju ekonomiju, nego pljačkati druge igrače. Naravno, to ne znači da su Gali nesposobni za napad. Što više, zbog velike brzine svojih jedinica, s lakoćom mogu napadati dosta udaljene mete, koje se možda ne isplate Teutoncima i Rimljanima zbog dužine napada.


    Teutonci

    Osobine

    - Pljačkaški bonus: Neprijateljsko skrovište skriva samo 4/5 od ukupnog sadržaja.
    - Zemljani zid je gotovo neprobojan, ali daje samo minimalan bonus u obrani
    - Trgovci mogu nositi 1000 resursa (brzina: 12 polja/sat)
    - Posjeduju veoma jeftine i brze jedinice koje su izvrstni pljačkaši
    - Imaju slabu obranu

    Teutonci su za igrače koji često dolaze online i koji igraju agresivno. Večinu vremena ćete provesti pljačkajući susjede svojim ofenzivnim jedinicama.

    - Koje pleme da izaberem?
    Kada znaš razlike između plemena, u zavisnosti od stila igre i količine vremena koje možeš uloziti u igru, odaberi pleme koje ti najviše odgovara. Ne možeš pogriješiti jer svaka od nacija ima svoje prednosti i mane. Činjenica je da su prvih 10 mjesta rezervirana za Teutonce zbog ogromne prednosti koju postignu u ranim fazama igre, ali to ne mora značiti da je nemoguće postići relativno dobar plasman kao Gal ili Rimljanin.
    Uređeno od strane The Unforgiven (25.07.10 um 21:31 Uhr)

  3. #3
    Deviant
    Gost

    Uobičajeno Početak igre

    - Registrirao/la sam se, što sad?
    Predlažem da pročitate Vodič na ovom linku.
    http://www.travian.com.hr/tutorial.php

    Tu su osnovne upute i objašnjenja vezana za način izgradnje građevina i rudnika, pregleda mape i poretka.

    - Što je potrošnja žita/hrane?
    Žito je osnovni izvor hrane za svaki grad. Kako raste populacija (broj stanovništva) u gradu, tako se povećava i potrošnja žita/hrane. Što znači da je usporedno sa povećavanjem populacije, potrebno i povećavati proizvodnju žita.
    Ako je potrošnja žita veća od njegove proizvodnje (Hrana:-1 po satu), stanovništvo počinje jesti ono preostalo žito u Žitnici. Kada se isprazni i posljednje zrno žita iz Žitnice, a proizvodnja žita je u minusu, jedinice koje su stacionirane u tom gradu počinju umirati od gladi.

    - Koji je maksimalna razina resursa?
    U Glavnom gradu (i samo u glavnom gradu) je, doslovno rečeno, broj razina resursa neograničen. Zbog čega ovo "doslovno rečeno"? Pa caka je u tome što na određenoj razini, za izgradnju resursa je potrebno više resursa nego što Skladište može podržati. Što znači da je nemoguće izgraditi veću razinu.

    U ostalim gradovima, moguće je izgraditi 10 razina resursa.

    - Što je to "Glavni grad"?
    Glavni grad je jedino naselje koje je nemoguće osvojiti od strane neprijateljske vojske. Na početku igre, vaše prvo naselje je ujedno i Glavni grad. Da bi ste imenovali drugo naselje Glavnim gradom potrebno je u tom novom naselju izgraditi Dvorac i u zgradi Dvorca proglastiti naselje Glavnim gradom. Ako poželite neko drugo naselje proglasiti Glavnim gradom, budući da je moguće imati samo jedan Dvorac bez obzira na broj naselja, trebat ćete srušiti stari Dvorac i ponovno ga izgraditi u izabranom naselju.

    Glavni grad ima neke beneficije naspram "običnih" naselja. Uz to što ga je nemoguće osvojiti, polja resursa se mogu podizati iznad razine 10 i ima opciju izgradnje Kamenozidarije koja čini sve zgrade unutar naselja otpornijim na napade katapulta. Sa druge strane, u Glavnom gradu se ne može graditi Velika vojarna i Velika konjušnica.

    - Kako mogu rušiti zgrade?
    Za to vam treba Glavna zgrada na razini 10. Bitno je još naglasiti da se zgrade ruše postepeno, razinu po razinu. Što znači da ako imate zgradu razine 10, morate je rušiti 10 puta, za svaku razinu. Pri tom se resursi ne vraćaju, i smanjuje se populacija za onoliko koliko je ta razina povećala istu.

    - Mogu li me ostali igrači napasti?
    Nakon što počnete igru, dobijete od admina poruku u kojoj piše koliko dana imate "početničku zaštitu". Nakon toga, nek vam je Bog na pomoći.

    - Da li ja mogu napadati?
    U tome je bit Traviana, u napadanju. Iskusni igrači znaju reći da Travian nije Sim City već je ratna igra, gdje je najveći užitak dobiti poruku od susjeda tipa "Molim te prestani napadati."
    Uređeno od strane Deviant (14.10.07 um 02:56 Uhr)

  4. #4
    Deviant
    Gost

    Uobičajeno Građevine

    - Koja je funkcija pojedinih zgrada?

    Odgovor na ovo pitanje je vrlo dobro prikazan na ovome linku: http://www.travian.com.hr/anleitung.php?s=1

    - Što je to Skrovište resursa (eng. - Cranny), i koja mu je svrha?

    Skrovište resursa je, po meni, jedna od najkorisnijih građevina u ranim fazama igre. Svrha mu je da spriječi krađu resursa od strane naprijateljskih napadača.
    Odmah u početku je moguće sagraditi ovu zgradu, bez ikakvih preduvjeta. Svakom novom razinom, povečava se kapacitet iste, odnosno broj resursa koje može zaštiti od krađe. Kod Rimljana i Teutonaca, na maksimalnoj razini – 10, Skrovište ima kapacitet od 1000 resursa, dok Gali imaju Skrovište sa duplim kapacitetom od 2000.

    Nikakva posebna procedura nije potrebna da bi ova zgrada obavljala svoju funkciju. Skrovište automatski sakriva resurse čim ga se sagradi, i to tako što skriva posebno Drvo, Glinu, Željezo, i Hranu. Dakle, Skrovište sa kapacitetom od 1000 resursa, skriva 1000 Drveta, 1000 Gline, 1000 Željeza i 1000 Hrane.

    Nakon što je izgrađeno na maksimalnu razinu (10), moguće je izgraditi još Skrovišta. Ali pošto su mjesta za građevine u gradu ograničena na 20 + Okupljalište, svako novo Skrovište oduzima po jedno mjesto namjenjeno za druge zgrade. Ali to nije velik problem, jer u Travianu je moguće srušiti neželjene zgrade.

    Teutonci imaju takozvani Pljačkaški bonus, odnosno sposobnost da pokradu 1/3 Skrovišta. To u praksi znači, da kada imate Skrovište sa kapacitetom od 1000, to važi samo za Gale i Rimljane. Za Teutonce, ta cifra se smanjuje na 666 (ne the mark of the beast, već 2/3 broja 1000).

    Još jedna prednost ove zgrade je da je se ne može ciljati katapultima (kao sve ostale zgrade). Ali opet postoji mala šansa da bude pogođena ako katapulti za metu uzmu "Slučajan izbor".

    - Općenito o Rezidenciji i Dvorcu (razlike, sličnosti)

    Za početak, u jednom naselju je nemoguće imati i Rezidenciju i Dvorac - jedno isključuje drugo.

    Jedina funkcija Rezidencije je treniranje Naseljenika i Senatora/Poglavice/Starješine na razinama 10 i 20. Trošak nadogradnje je jeftiniji od nadogradnje Dvorca. Rezidencija ne štiti naselje od neprijateljskog osvajanja. Ne postoji ograničenje broja naselja koja mogu imati Rezidenciju.

    Glavna funkcija Dvorca je proglašenje naselja Glavnim gradom što odabrano naselje čini neosvojivim za neprijateljsku vojsku. U Dvorcu je također moguće trenirati Naseljenike i Senatora/Poglavicu/Starješinu na razinama 10, 15 i 20. Može postoji samo jedan Dvorac, bez obzira na broj naselja.

    - Uloga Rezidencije/Dvorca u obrani

    U slučaju kad u naselju ne postoji vojska, Rezidecnija/Dvorac osigurava zadnju liniju obrane. Višom razinom omogućuje stanovništvu naselja da se jače odupru neprijateljskoj vojsci. Tako će napadač koji napada nezaštićeno naselje u kojem postoji Rezidencija/Dvorac ipak proći sa gubicima, premda minimalnim.

    U slučaju da se u naselju nalazi vojska, Rezidencija/Dvorac joj osigurava sljedeći obrambeni bonus:
    2*(razina Dvorca^2) = bonus obrane
    npr. za razinu 20 dobije se 2*(20^2) = 800 obrambenih bodova

    - Kako mogu slati resurse iz jednog grada u drugi? (info o Tržnici)

    Pomoću "zgrade" zvane "Tržnica". Svakom novom razinom ove zgrade, povečava se broj Trgovaca koji u zavisnosti od plemena, mogu nositi 500 resursa (Rimljani), 750 (Gali), 1000 (Teutonci). Za slanje resursa, potrebno je upisati koordinate naselja u koji resursi idu.

    Tržnica, osim slanja resursa, daje igraču još zanimljivih opcija, kako što je kupo-prodaja resursa između samih igrača, ili NPC (non-player character) trgovca.

    Ponude u Tržnici za vrijeme napada: Vrlo je često mišljenje među igračima da ako se naprave ponude u Tržnici prije napada, da se resursi mogu spasiti. Ljudi tako misle vjerovatno zato što vide da kada se napravi ponuda na Tržnici, broj resursa u Skladištu se smanji (odnosno ode na Tržnicu). Ali to ne igra nikakvu ulogu za vrijeme napada. Što više, nakon napada, sve ponude na Tržnici napadnutog sela će biti prekinute, i napadač će pokupiti resurse isto kao da ponuda nije ni bilo. Ukratko – Tržnica ne može sakrivati resurse, samo Skrovište to može.

    - Koja je svrha Zida? Jel on spriječava krađu resursa?

    Zid ne spriječava pljačke, odnosno krađu resursa. Zid ima jednu drugu ulogu. On povečava obranu tvojih jedinica.
    Rimski zid svakom razinom poveča obranu jedinica koje su stacionirane u gradu za 3%. Dakle, rimski zid daje najveću obranu od sva tri plemena, ali ga je najlakše uništiti Ovnovima za probijanje.
    Galski zid povečava obranu za 2,5 i ima osrednju izdržljivost. Po meni, glaski zid je najbolji jer ima dobar balans izdržljiviosti i bonusa obrane. Ali to je moje subjektivno mišljenje.
    Teutonci imaju skoro neuništiv zid, koji daje minimalni bonus od 2%.

    - Kako je najefikasnije graditi resurse? Izgraditi prvo jedan na maksimalnu razinu, pa onda ostale, ili je bolje ravnomjerno graditi?

    Najbolja solucija ti je da ravnomjerno dižeš sve resurse. Puno se više isplati. =)

    Nekad je pametno požuriti i podići Hranu na razinu 5, da brže dobiješ Mlin. Dakle, imaš sva žitna polja na razini 3 recimo, onda počneš ulagati samo u jedno do razine 5. Ili, imaš sve rudnike na razini 7, onda ulažeš u samo jedan do razine 10, da što prije dobiješ Pekaru/Ciglanu/Ljevaonicu željeza/Pilanu. Sam procijeni kad je najbolji trenutak za to.

    Za izgradnju spomenutih zgrada (Pekara/Ciglana/Ljevaonica željeza/Pilana), preduvjet je Glavna zgrada razina 5, i najmanje jedan rudnik na maksimalnoj razini – 10 (Pekara – Farma 10, Ciglana – Glinokop 10, Ljevaonica željeza – Rudnik željeza 10, Pilana – Drvosječa 10). Za Mlin, preduvjet je Glavna zgrada 5, Farma 5.
    Uređeno od strane Deviant (14.10.07 um 04:33 Uhr)

  5. #5
    Deviant
    Gost

    Uobičajeno Heroji

    - Tko su Heroji??
    Heroji su jedinice koje imaju 5 atributa, i mogu stjecati iskustvo tokom borbe. Kada steknu dovoljno iskustva, poveća im se razina i dobivaju 5 bodova koje možete iskoristiti za poboljšavanje njegovih atributa. Ukratko, što se više bore, postaju jači i jači.

    - Kako regrutirati Heroja?
    Jednostavno je.. Sve što vam treba je Okupljalište razina 1, Glavna zgrada razina 3 i Dvorac Heroja razina 1. Nakon toga, svaka jedinica može biti pretvorena u heroja.

    - Heroj kao pojačanje drugom naselju
    Postoji razlika izmedu vojske i Heroja kad se šalju kao pojačanje u drugo naselje. Vojska u pojačanom naselju je statična, odnosno može služiti samo za obranu i s njom se ne može ići u napade. Međutim, Heroj poslan u drugo naselje, koje ima Dvorac heroja, može i braniti i napadati.

    - Koliko Heroja mogu imati?
    Moguće je imati maskimalno 3 heroja, od toga jedan (1) od njih može biti aktivan. Kada pogine, heroja je moguće oživiti ili napraviti novog. Ako i taj novi, drugi heroj pogine, moguće je napraviti još jednog, zadnjeg heroja i tako dobivate maksimalan broj od tri heroja. Ako želite napraviti heroja druge vrste, a već imate trojicu, moguće je izbrisati jednog (klikom na crveni križ do njega) i napraviti novog. Također, pri oživljavanju Heroja, možete ga oživjeti u bilo kojem naselju uz uvjet da to naselje ima Dvorac Heroja.

    - Koja vrsta jedinica je najbolja za heroja?
    To je najviše do vas, vašeg ukusa, odnosno taktike. Večina igrača koja igra agresivno se odlučuje za tešku konjicu (Equites Caesaris, Haeduan, Teutonski Vitez), a nerijetko i za ofenzivnu pješadiju (Imperian, Mačevalac, Borac sa sjekirom). Ljudi koji preferiraju obranu, prave obrambene heroje. Gali se često odlučuju i za Theutatesov grom, tako da heroj ne usporava ostale jedinice ove vrste (koje gali koriste za raid-anje).
    U ostalom, ako ste nezadovoljni herojem kojeg imate, uvijek ga možete zamijeniti drugim.
    Uređeno od strane Deviant (14.10.07 um 11:55 Uhr)

  6. #6
    Deviant
    Gost

    Uobičajeno Oaze

    - Što su to oaze?
    Razgledajući mapu, vjerojatno ste vidjeli napuštene doline koje izgledaju drugačije od ostatka mape zato što je na njima, bilo neka šuma, ili usjevi žita, ili možda rudnik željaza i sl. Ta mjesta na mapi zovu se oaze.

    - Koja je svrha oaza?
    Na početku, oaze su naseljene divljim životinjama koje ih ujedno i brane od napadača. Koristeći svoju vojsku na čelu sa Herojem, igrač može osvajati oaze koje onda imaju određene pozitivne efekte po grad koji ih je zauzeo.

    - Koje vrste oaza postoje?
    Postoje dvije osnovne vrste oaza, one koje povećavaju proizvodnju samo jedne vrste resursa i one koje uz određenu vrstu resursa, povećavaju i proizvodnju žita (pogledaj sliku ispod).



    - Koliko oaza može zauzeti jedan grad?
    Jedan grad može imati tri (3) oaze, i to sa Dvorcem Heroja na razini 10, 15 i 20.

    - Kako osvojiti oazu?
    Osvajate ih tako što nekoliko puta napadnete sa Herojem (i ostatkom vojske naravno). Nakon par pobjeđenih napada, grad zauzima oazu. Napominjem da se mogu osvajati samo one oaze koje su oko vašeg grada u radiusu od 3x3 kockice. Znači, kada odete na "mapu", vaš grad je u centru, i sve oaze koje možete vidjeti oko grada (bez klikanja na strelicu za micanje mape) su osvojive.

    - Može li se sa Herojem koji je istreniran u jednom naselju osvojiti oaza za drugo naselje?
    Da, može se. Naime, postoji razlika izmedu vojske i Heroja kad se šalju kao pojačanje u drugo naselje. Vojska u pojačanom naselju je statična, odnosno može služiti samo za obranu i s njom se ne može ići u napade. Međutim, Heroj poslan u drugo naselje koje ima Dvorac heroja može i braniti i napadati. Dakle, dovoljno je imati Dvorac heroja na minimalno 10-toj razini kako bi se mogla osvojiti prva od tri oaze. Još je samo potrebno poslati Heroja u to naselje i nastaviti sa gore opisanim postupkom osvajanja.

    - Da li je moguće zauzeti oazu koju već posjeduje neki drugi igrač?
    Uu ovom slučaju, umjesto divljih životinja, u oazi će biti obrana koju je postavio igrač koji ju kontrolira. Obranu treba izbrisati! Ako taj igrač kontrolira 3 oaze, onda treba napasti samo jednom i oaza je vaša. Ako pak ima 2 oaze, treba napasti dva (2) puta (s tim da se napad pobjedi, naravno). Ako igrač kontrolira samo tu jednu oazu koju napadate, trebate napasti 3 puta da bi ste je osvojili.
    Napomonjem da heroji ne nestaju nakon što zauzmu oazu kao što Senator/Starješina/Poglavica nestane kada zauzme grad.
    Uređeno od strane Deviant (14.10.07 um 01:50 Uhr)

  7. #7
    Deviant
    Gost

    Uobičajeno Jedinice

    - Gdje treniram jedinice?
    Ovisno o vrsti jedinica koje želiš, treniraš ih u zgradama kao što su: Vojarna, Konjušnica, Radionica, Dvorac Heroja i Rezidencija/Dvorac.

    - Koje vrste jedinica postoje?

    U Travianu postoji 5 vrsta jedinica:

    Pješadija

    Osnovne napadačko-obrambene jedinice za sva tri plemena. Svaki pojedinačni vojnik smanjuje proizvodnju hrane za 1.

    Konjica

    Za razliku od pješadije, imaju veći napad i obranu i dosta su brži, ali ih je teže održavati zbog toga što smanjuju proizvodnju hrane od 1 - 4.

    Ratne sprave

    Osnovna svrha ovih jedinica je rušenje zgrada. Ovnovi za probijanje služe za uništavanje zidova, dok je katapultima moguće rušiti sve ostale zgrada.

    Naseljenici

    Sa Dvorcem na razini 10, 15 i 20, ili Rezidencijom na razini 10 i 20 (u jednom gradu može biti samo jedno, ne oboje - ili Rezidencija ili Dvorac) i sa dovoljnim brojem Kulturalnih bodova, moguće je napraviti tri (3) Naseljenika. Naseljenike (njih 3, ne 2, ne 1 nego 3) potom treba poslati u neku od Napuštenih dolina sa zadatkom "izgradi novo naselje". Kada stignu na odredište, osnovat će novo selo.

    Senator/Starješina/Poglavica

    Sa Dvorcem na razini 10, 15 i 20, ili Rezidencijom na razini 10 i 20 i sa dovoljnim brojem Kulturalnih bodova, moguće je napraviti Senatora/Starješinu/Poglavicu. Slikovito rečeno, njihov zadatak je da uvjere stanovnike neprijateljskog sela da se pridruže vašem carstvu.
    U praksi to izgleda ovako. Nađete dobro selo sa velikom populacijom (ili mozda 15 ili 9 cropera). Uništite svu neprijateljsku vojsku, i razrušite Rezidenciju jer je selo nemoguće zauzeti sve dok je u njemu Rezidencija ili Dvorac. Još jedna bitna stvar je da Palaču ne možete razrušiti manje od razine 1 jer je glavni grad nemoguće zauzeti. Nakon što je Rezidencija uništena, počnete slati Senatora/Starješinu/Poglavicu zajedno sa ostalom vojskom u napad (ne samog samcatog jer će poginut!). Svakim novim napadom "Odanost" sela koje napadate počinje opadati. Kada Odanost padne na nulu, selo je vaše.
    TIP - Nakon što je zauzeto, selo i dalje ima veoma nisku Odanost. Pametno je što prije sagraditi novu Rezidenciju (koja konstantno povećava Odanost) kako bi bilo sigurnije od potencijalnih napadača.

    - Koje vrste napada i obrane postoje?
    Ovo pitanje ćemo objasniti na primjeru Gorštaka.



    On je pješadija. Njegov napad je 40, obrana protiv pješadije 20, a o,brana protiv konjice 5.
    Kada napada, računava se njegov napad 40 (što je logično). Kada je stacioniran u Gradu i netko drugi napada, to zovemo obranom. Ako ga napada pješadija gleda se njegova obrana protiv pješadije, ako ga pak napada konjica, gleda se odbrana protiv konjice..

    - Kada želim poslati vojsku na neko selo, mogu izabrati 3 opcije: Pojačanje, Napad: Normalan i Napad: Pljačka. U čemu je razlika?

    Pojačanje - Nakon dolaska u selo, jedinice će se stacionirati tu (i konzumirati hranu grada u koji su došle). Njihova uloga je uglavnom - obrana. Moguće ih je vratiti u njihov matični grad u bilo koje doba.
    Napad: Normalan - Vojska je krenula u puni napad, i neće se vratiti dok ne pobijedi ili izgubi. Ako pobijedi, pokupit će resurse iz grada koji je napadnut.
    Napad: Pljačka - Vojska je krenula u pljačku. Ako naiđe na otpor, borit će se, ali ne do zadnjeg čovjeka, nego će se vratiti nakon prvog okršaja sa neprijateljima (obično sa gubicima na obje strane). Naravno, preživjeli vojnici će odnijeti ukradeni plijen.

    - Da li u Travianu postoji špijunaža, i koje se jedinice koriste za to?

    Da! Špijunaža postoji, i obavljaju je jedinice kao što su Izviđači (Gali i Teutonci) i Equites Legati (Rimljani). Te jedinice ne mogu napadati, a samim tim ni pljačkati (nositi resurse). Njihova jedina svrha je špijuniranje okolnih gradova, i obrana od špijunaže drugih igrača.

    Špijuniranje se vrši tako što se Izviđač pošalje na tuđi grad sa zadatkom "Napad: Normalan", nakon čega se mogu odabrati dvije vrste izviđanja – "Izviđanje resursa i vojske", ili "Izviđanje utvrde i vojske".
    Izviđanje resursa i vojske pokazuje koliko igrač ima resursa i vojske.
    Izviđanje utvrde i vojske pokazuje razinu Zida i Rezidencije/Dvorca i količina i vrste jedinica koje su trenutno u gradu.

    Obrana od špijunaže drugih igrača se vrši tako što imate u svom gradu stacionirane Izviđače. Od broja stacioniranih Izviđača, zavisi efikasnost obrane od neprijateljske špijunaže. Što više Izviđača, to bolja obrana.

    - Kada šaljem jedinice u pljačku, kako mogu znati koliko one resursa mogu nostit?

    Svaka jedinica ima svoj kapacitet, drugim riječima broj resursa koje može nositi.

    Otvori ovu stranicu: http://www.travian.com.hr/anleitung.php

    .. i klikom na ikonicu jedinice, otvori se pop-up prozorčić na kojem između ostalog piše i koliko ta jedinica može nositi resursa.

    Znači, kada si špijunirao nekoga i znaš koliko resursa ima, fino kalkulator u ruke, i izračunaj koliko ti jedinica treba da opustoše selo. Ako meta ima obranu, predvidi i svoje gubitke, tako da možeš poslati dodatne jedinice.

    - Čuo sam za termin "Lažni napad" ali mi nije jasno što to znači?

    Lažni napad (fake attack) je napad sa samo jednim vojnikom. Pošto je u Travianu nemoguće vidjeti da li dolazi jedan vojnik ili tisuću, igrači često iskoriste ovo tako što pošalju nekoliko napada na sva sela protivnika, od kojih je jedan glavni, a ostali fake.

    - Kada pošaljem vojnike u napad - mogu li ih opozvati? Vratiti nazad prije udara?

    Kada pošalješ vojsku na bilo koji zadatak (napad, pljačka, pojačanje i dr.), imaš 90 sekundi da ih opozoveš tako što odeš na Okupljalište, i klikneš na mali crveni "X" sa desne strane. Nakon te tri minute, nema pozivanja nazad.

    - Koliko najmanje jedinica može napadati jedan grad?

    Da bi se napao grad bez ikakve odbrane, i bitka pobjedila bez gubitaka, potrebno je poslati najmanje 2 jedinice.

    - Koliko napada je moguće poslati u isto vrijeme?

    Nema ograničenja!

    - Koliko me puta u toku dana može napasti jedan te isti igrač?

    U Travianu ne postoji takozvani Bashing, odnosno pravilo da je zabranjeno napadati jednog te istog igrača više od 3 puta u 24 sata, kao u Ogame. Ograničenje po ovom pitanju ne postoji.

    Zbog čega je tako? Vrlo jednostavno.. Travian pruža igraču mogučnost da se sam zaštiti od "farmanja" (konstantnog napadanja, za ne upućene ) izgradnjom Skrovišta.

    - Jel postoji neki program, ili nešto.. što može predvidjeti ishod borbe prije nego se ona desi, ako se zna broj jedinica koji učestvuje u borbi?

    Da! Klikom na zgradu "Okupljalište" moguće je pristupiti takozvanom simulatoru borbe.

  8. #8
    Deviant
    Gost

    Uobičajeno Generalno

    - Klikajući naokolo, nabasao sam na pravo čudnu Napuštenu dolinu. Imala je 15 žitnih farmi. U čemu je tu caka?

    Postoje napuštene doline sa 15 i 9 žitnih farmi, a izgledaju ovako:




    To su najdragocijenija mjesta u igri, i obično je prava bitka tko će dobiti to polje, još naročito ako je okruženo sa tri 50% crop (žitne) oaze. Zbog čega je tako? Pa jednostavno je. Što veća proizvodnja žita, to je više vojske moguće uzdržavati u gradu. Što više vojske..dalje znate i sami.

    - Što se događa sa osvojenim naseljem?

    - pleme osvojenog naselja prebacuje se na pleme osvajača i gubi zgrade jedinstvene osvojenom plemenu i cijelu vojnu organizaciju(npr. teutonac osvaja galsko naselje - nakon osvajanja to će postati teutonsko naselje i izgubit će zgradu zamki te neće moći proizvoditi galske jedinice. Također se gubi i zid koji je postojao u naselju budući da svako pleme ima svoj specifični zid);

    - ako napadač ima veću ukupnu populaciju od igrača kojeg napada, sve zgrade i resursi izgubit će jednu razinu;

    - akademija, kovačnica i oružarnica gube sva istraživanja (bez obzira da li napadač i napadnuti imaju isto pleme ili ne);

    - oaze koje je osvojilo pokoreno naselje ponovno postaju neutralne.

    - Što raditi kada ne mogu biti online tako često, a imam solidnu vojsku koju ne želim izgubiti?

    Solucija 1 - Nađi "Čuvara računa" (sittera). To je jedna od opcija kojoj pristupaš preko "Profila igrača". Naime, ovom opcijem je moguće proglasiti nekog od prijatelja Čuvarom računa. On tada može legalno ući u tvoj account time što upiše tvoj user name, i svoju šifru. Nakon što uđe u account, Čuvar računa ima pristup skoro svim opcijama accounta (s izuzetkom brisanja istog).
    Solucija 2 - Kada si u nemogućnosti biti često online, a već imaš vojsku.. možeš je spasiti tako što ćeš je poslati u napad na udaljeni neaktivni grad na onoliko sati koliko ti treba da ponovo dođeš online (nešto kao "fleet save" u ogameu).

    - Kome se mogu obratiti u slučaju kršenja pravila igre, ili uvreda od strane drugih igrača?

    U Travianu, ta osoba je Multihunter. U igri, on se nalazi na koordinatama (0|0). Njemu pošalješ poruku sa dokazima o kršenju pravila.

    Ako te recimo netko vrijeđa ili psuje ingame, Multihunteru pošalješ poruku sa linkom do te iste poruke. Nemoj izbrisati poruku jer je ona pohranjena samo kod tebe i kad je izbrišeš Multihunter je više ne može pročitati.

    Primjer: http://s1.travian.ba/nachrichten.php?id=32893

    Ne brini se, Multihunter ima pristup svim ingame linkovima. =)

    - Kako se mogu pridružiti nekom Savezu, i koje su prednosti toga?

    Za učlanjenje u savez, potrebno je izgraditi Veleposlanstvo. Potom, slanjem poruke vođi saveza, treba zatražiti pozivnicu. Nakon što je poslana, igrač u svom Veleposlanstvu može odbiti ili primiti pozivnicu, i time ući i postati član saveza.

    Prednosti saveza su mnogobrojne, i sve se svode na činjenicu da grupa ljudi koji rade zajedno imaju prednost nad pojedincima.

    - Kako radi Statistika, koliko se često mijenja u toku dana?

    Statistika se konstantno mjenja. Znači, iste sekunde kada dobiješ bodove kojima se penješ na statistici, ona obnovi poredak (refresh-uje se).

    - Isplati li se da prije napada na moj grad, započnem izgradnju najskuplje zgrade kako bih spasio resurse, a poslije napada prekinem izgradnju tako da mi se resursi vrate?

    Kada te neko napadne, uvijek je dobra ideja što brže potrošiti resurse. Ali je loša ideja poništiti izgradnju !! Za razliku od OGame-a, kada poništiš gradnju u Travianu, ne vrati ti se isti broj resursa koji si uložio, već manje. Zamisli to kao kaznu za neodlučnost.

    - Postoji li neki određeni omjer prilikom trgovine resursima ili je to ostavljeno proizvoljno, na izbor igraču?

    Omjer trgovine resursima je već integriran u samu igru. Ne možeš napraviti ponudu na Tržnici sa omjerom većim od jedan prema dva (1/2), to je max.

    - Što je NPC trgovina, i kako radi?

    Odmah da kažem, za NPC trgovinu treba Zlato (koje se kupuje pravim novcem).

    Znači postoje 3 reda. U prvom redu piše koliko trenutno resursa igrač ima u Skladištu. U drugom redu su mjesta gdje igrač može upisati određene cifre. I u trećem redu je neki "Ostatak".

    U praksi to izgleda ovako. Recimo imaš u gradu 1000 drveta, 2000 gline, 3000 željeza i 4000 žita. Planiraš izgraditi zgradu za koju treba po 2500 svega (drveta, gline, željeza i žita).

    Odeš na Tržnicu, NPC trgovina i u onaj drugi red (gdje je ostavljeno prazno mjesto za pisanje) upišeš 2500 u svaku od 4 kockice. U onome trećem redu će pisati nula (0) kao ostatak, što znači da si sve resurse ravnomjerno rasporedio i da nema ostatka (jer 10.000 / 4 = 2500).
    Da si recimo u drugi red ukucao ovako: 4000 drveta, 3000 gline, 2000 željeza i 1000 žita, u trećem redu bi pisalo:+3000 drveta, +1000 gline, -1000 željeza i - 3000 žita, što znači da si zamjenio željezo i žito za drvo i glinu.

    Dakle, imaš drugi red u koji upisuješ koliko resursa želiš da imaš, a treći red ti pokazuje šta onda moraš zamjeniti za to. Isprobaj par puta, poigraj se, nije ništa komplicirano.

    Zapamti da gubiš po 3 zlata svaki put kada trguješ.

    - Postoji li opcija da se pošalje jedna poruka svim članovima saveza, nešto kao kružna poruka u OGame?

    Da, postoji ta opcija. Napišeš poruku tamo gdje piše "Poruka za:" upišeš "[ally]", i onda svi članovi saveza prime tu poruku.
    Uređeno od strane Deviant (14.10.07 um 03:12 Uhr)

Pravila postanja

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •